Ορισμός του παιχνιδιού
Χρησιμοποιώντας την κόκκινη λευκή μπάλα, η μία ή και οι δύο λευκές μπάλες κατευθύνονται στη θέση τους για να συνεχιστεί το σκοράρισμα. Η βαθμολόγηση και η συνέχιση του παιχνιδιού επιτυγχάνεται όταν:
- Η λευκή μπάλα ανατρέπει τους κώνους
- Η κόκκινη λευκή μπάλα χτυπάει και τις δύο λευκές μπάλες (κόκκινες).
Οι παίκτες αποφασίζουν ποιος θα πάει πρώτος, πέφτοντας πάνω στην κορυφαία συμμορία.
Ο παίκτης του οποίου η μπάλα είναι πιο κοντά στην κάτω ράγα επιλέγει αν θα βγει πρώτος.
Και οι δύο μπάλες πρέπει να βρίσκονται σε κίνηση πριν η πρώτη μπάλα χτυπήσει το πάνω κιγκλίδωμα, διαφορετικά η μπάλα ανατρέπεται.
Αν η μπάλα ενός παίκτη χτυπήσει τις κορύνες, την 3η μπάλα, κατά μήκος της ράγας ή μπει στην τρύπα, χάνει το δικαίωμα να επιλέξει το out.
Στην αρχή, ο κριτής τοποθετεί τις δύο λευκές μπάλες στα σηματοδοτημένα σημεία. Το κόκκινο τοποθετείται πίσω από τη γραμμή των πυροβολισμών από τον παίκτη που ξεκινάει.
Το παιχνίδι ξεκινά με τον παίκτη να χτυπά την κόκκινη μπάλα στην άσπρη μπάλα ή στο μαξιλάρι στο απέναντι μισό. Το παιχνίδι παίζεται στις καθορισμένες αποστάσεις - Κάθε κώνος μετράει 2 πόντους - Το κόκκινο (Carom) μετράει 4 πόντους.
Η σειρά συνεχίζεται μέχρι να γίνουν λάθη ή να επιτευχθεί η καθορισμένη απόσταση.
Η μπάλα που χτυπάει πρώτη τον κώνο θεωρείται αυτή που ανατρέπει τον κώνο, εάν η κόκκινη και η λευκή μπάλα ανατρέψουν έναν κώνο ταυτόχρονα, ο κώνος θεωρείται ότι ανατράπηκε από την κόκκινη μπάλα.
Ένας κώνος θεωρείται αναποδογυρισμένος όταν είναι ξαπλωμένος, ή όταν είναι ελεύθερος από το σηματοδοτημένο σημείο, ή όταν ακουμπάει στο δεμάτι, δηλαδή αναποδογυρισμένος αν το δεμάτι έχει αφαιρεθεί.
Αν ένας κώνος δεν μπορεί να σταθεί στη θέση του εξαιτίας μιας μπάλας (πρέπει να υπάρχει αέρας μεταξύ της μπάλας και του κώνου), ο κώνος αφαιρείται και τοποθετείται ξανά στη θέση του μόνο αφού ολοκληρωθεί η κρούση που απελευθερώνει τη θέση του κώνου.
1. Αν μια λευκή μπάλα μπει σε μια τρύπα, πρέπει να τοποθετηθεί στην αντίθετη πλευρά του ταμπλό από εκεί που βρίσκεται η άλλη λευκή μπάλα. Εάν η κόκκινη μπάλα καταλάβει το χώρο, ο παίκτης μπορεί να ζητήσει νέα ρίψη.
2. Εάν ο παίκτης δεν κάνει νέο lay-up, η μπάλα πρέπει να τοποθετηθεί στο σημείο όταν ολοκληρωθεί το χτύπημα που καθάρισε το σημείο.
3. Εάν μια λευκή μπάλα βρίσκεται ακριβώς πάνω στην κεντρική εγκάρσια γραμμή του τραπεζιού μπιλιάρδου και η δεύτερη λευκή μπάλα πρέπει να τοποθετηθεί σε ένα σημείο τοποθέτησης, πρέπει να τοποθετηθεί στο σημείο τοποθέτησης του μισού του τραπεζιού μπιλιάρδου που βρίσκεται απέναντι από εκείνο στο οποίο βρίσκεται η κόκκινη μπάλα.
4. Εάν η κόκκινη μπάλα έχει μπει στην τρύπα, τοποθετείται στο τετράγωνο που οριοθετείται από την κάτω ζώνη και τη γραμμή του αλατιού. Το παιχνίδι συνεχίζεται με το χτύπημα της μπάλας ή του μαξιλαριού στο αντίθετο μισό του τραπεζιού, βλέπε παραδείγματα 1 και 2.
5. Εάν η κόκκινη μπάλα είναι "στο χέρι" και μία από τις λευκές μπάλες βρίσκεται ακριβώς πάνω στην κεντρική γραμμή του τραπεζιού μπιλιάρδου, πρέπει να θεωρηθεί ότι βρίσκεται στο αντίθετο μισό της άλλης λευκής μπάλας. Εάν και οι δύο λευκές μπάλες βρίσκονται ακριβώς στη μεσαία γραμμή του τραπεζιού μπιλιάρδου, βρίσκονται σε αντίθετα μισά. Ο παίκτης αποφασίζει ποια μπάλα θέλει να παίξει.
Μπάλα θεωρείται σπασμένη όταν βρίσκεται ή έχει βγει έξω από την επιφάνεια παιχνιδιού του τραπεζιού μπιλιάρδου (που καλύπτεται από ύφασμα). Ο αντίπαλος ξεκινά μια νέα μπάλα.